“Ik heb nooit langer dan twee dagen thuis gezeten”

De uitzendservice van Agros brengt je verder

Patrick-Goddier“Eigenlijk wist ik helemaal niet dat Agros ook een uitzendbureau was.” Patrick Goddijn (38) kwam per toeval bij Agros terecht. “De vriendin van mijn beste vriend werkt er als consulente. Toen ik tijdelijk zonder werk zat, zei hij: ‘Misschien kan Tamara wat voor je betekenen.’ Daarna is het heel snel gegaan.”

Een uitzendbureau brengt werkzoekenden en werkgevers bij elkaar. Dat helpt hen allebei. De werknemer is snel weer aan het werk op een plek die hem goed past. En de werkgever hoeft niet zelf op zoek. Zeker wanneer er plotseling veel zieken zijn of er een drukke periode aanbreekt doen bedrijven graag een beroep op een uitzendbureau. Maar ook wanneer ze een vaste medewerker zoeken, kan een uitzendbureau de werving en selectie uit handen nemen, plus de bijkomende administratie.

“Ze wist gewoon dat het iets voor mij was”

Agros biedt verschillende diensten om de arbeidsmarkt voor iedereen bereikbaar te maken. Hun uitzendservice is er één van. En Agros houdt niet van half werk. Patrick: “Ik wilde heel graag zo snel mogelijk weer verder. Tamara vertelde me dat ze wel een leuke job had als expeditiemedewerker. Iets anders dan ik tot dan toe gedaan had, maar ze wist gewoon dat het iets voor mij was. Ze regelde meteen een gesprek. Haar collega Istwan heeft me daarna naar het bedrijf gebracht.”
Werkgevers die personeel werven via Agros lopen geen werkgeversrisico’s, want formeel is Agros de werkgever. Agros zorgt er dus voor dat het salaris op tijd wordt betaald en voorziet in alle wettelijke verplichtingen als een werknemer ziek wordt.

Sociaal werkgeverschap

Agros hecht veel waarde aan sociaal werkgeverschap. Een uitzendopdracht moet meer zijn dan een tijdelijke bron van inkomsten. Uitzendwerk kan de volgende stap zijn in je carrière, een manier om je positie verbeteren of juist van koerst te veranderen.

Uitzendbureaus stappen steeds vaker over op digitale dienstverlening. Ook Agros biedt de mogelijkheid digitaal vacatures te zoeken en te solliciteren. Maar juist met persoonlijke aandacht helpen de consulenten je verder. Verder in je loopbaan, verder in je ontwikkeling en soms zelfs verder dan je zelf had kunnen hopen.

Patrick: “Het eerste bedrijf waar ik terecht was gekomen, wilde me eigenlijk heel graag houden. Maar ze moesten reorganiseren. Tamara ging op zoek naar wat anders en binnen no time had ze weer een nieuwe plek. Weet je, ik heb me ook bij andere bureaus ingeschreven, maar dan moet je er zelf steeds achteraan bellen. Agros belde me zelfs als ik nog ergens aan het werk was en er alweer wat nieuws aankwam. Ik heb ik nooit langer dan twee dagen thuis gezeten.” En, vertelt hij: “Inmiddels heb ik weer een vaste baan als assemblagemedewerker.”