Veelgestelde vragen

Ik zoek werk. Wat moet ik doen?

De eerste stap op weg naar werk doe je door je bij Agros aan te melden. Ben je toe aan een nieuwe stap in je carrière of zoek je een andere baan? Of je nu op zoek bent naar vast of tijdelijk werk, parttime of fulltime aan de slag wil. Wij helpen jou met het vinden van je nieuwe baan.

Hoe kan ik Agros bereiken?

Kijk bij contactgegevens voor een vestiging van Agros bij jou in de buurt.

Is Agros een uitzendbureau of een re-integratiebureau?

Agros is een arbeidsbemiddelingsbureau met een breed dienstenpakket en voert zowel uitzend- als re-integratieactiviteiten uit. Onze kernactiviteiten zijn arbeidsre-integratie, uitzenden, jobcoaching en outplacement. We helpen je aan werk, maar geven daarnaast onze kandidaten volledige ondersteuning om de stap naar werk en het vasthouden van werk mogelijk te maken, in opdracht van gemeenten, UWV en werkgevers. Zie onze diensten voor meer informatie.

In welke branches heeft Agros werk?

Agros heeft een uitgebreid netwerk opgebouwd met gerenommeerde en loyale opdrachtgevers. Dankzij dit uitgebreide netwerk hebben wij een ruim aanbod van banen op diverse niveaus, binnen verschillende branches. Iedere dag helpen wij mensen aan een nieuwe baan. Regelmatig wijzigt ons aanbod aan vacatures. Ons aanbod is veelzijdig. Van metaalbewerker tot logistiek medewerker en van boekhouder tot servicemonteur. Kortom: er is altijd wel een vacature die bij jou past.

Hoe kan ik mij aanmelden bij Agros?

Wij hebben een aantal vacatures voor je geselecteerd. Een greep uit ons actuele vacatureaanbod, vind je bij recente vacatures en je kunt direct solliciteren. Staat jouw baan er nog niet tussen, meld je dan aan bij Agros. Of laat een bericht achter bij Jobalert waarin je aangeeft naar welk type vacature jouw voorkeur uitgaat. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze vestigingen en een afspraak inplannen voor een persoonlijk intakegesprek.

Wat moet ik meenemen naar een intakegesprek?

Op het moment dat we je uitnodigen voor een intakegesprek, vragen wij je een aantal zaken mee te brengen. Zoals een geldig paspoort of gemeentelijke identiteitskaart, rijbewijs, BSN, een recent curriculum vitae, diploma’s, getuigschriften en bankgegevens.

Komt iedereen in aanmerking voor een re-integratietraject bij Agros?

Agros voert een re-integratietraject uit in opdracht van de gemeente, UWV of een werkgever. Op het moment dat je een uitkering hebt of je als werknemer in een situatie terecht bent gekomen dat je begeleid dient te worden naar een andere baan, onderzoeken we of een re-integratietraject mogelijk is. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat is een Individuele Re-integratie Overeenkomst (IRO)

Wanneer je werkloos bent, of je arbeidsongeschikt bent geraakt en een uitkering (Wajong, ZW of WIA) UWV ontvangt, kun je een IRO aanvragen om zelf je re-integratie te regelen en een re-integratiebureau te kiezen dat bij je past. Neem voor meer informatie contact op met een van onze vestigingen en maak een afspraak voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek.

Wat is het doel van de participatiewet?

Het doel van de participatiewet is om meer mensen, ook mensen met een arbeidsbeperking, aan de slag te krijgen. De gemeente is verantwoordelijk voor mensen met een arbeidsvermogen, die een mate van ondersteuning nodig hebben. De wet geeft het UWV en de gemeenten een aantal instrumenten om te zorgen dat mensen met een arbeidsbeperking een plek op de arbeidsmarkt kunnen vinden. Meedoen in het arbeidsproces betekent veel voor mensen: financiële zelfstandigheid, sociale contacten en een duidelijke dagelijkse structuur. Dit geldt ook voor mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt, ook zij moeten naar vermogen kunnen deelnemen.

Wat is het doelgroepenregister?

Het doelgroepenregister is een landelijk register, waarin alle mensen zijn opgenomen, die vallen onder de Banenafspraak. UWV beheert dit register. Burgers, werkgevers en gemeenten kunnen onder bepaalde voorwaarden informatie uit het doelgroepenregister opvragen. Met de gegevens uit het doelgroepenregister kan het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid controleren of werkgevers de afgesproken extra banen voor mensen met een ziekte of beperking realiseren.

Wie vallen onder doelgroep Banenafspraak?

Niet alle mensen die in het doelgroepenregister staan, tellen automatisch mee voor de Banenafspraak. De volgende mensen staan in het doelgroepenregister én behoren tot de doelgroep van de banenafspraak: • mensen die onder de Participatiewet vallen en die geen wettelijk minimumloon kunnen verdienen • mensen in de Wajong met arbeidsvermogen • mensen met een Wsw-indicatie • mensen met een Wiw-baan of ID baan • leerlingen uit het VSO-onderwijs (speciaal onderwijs)

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Indien je contactgegevens gewijzigd zijn, kun je dit per mail of persoonlijk doorgeven aan een van onze vestigingen. Laat ons ook even weten indien je niet meer beschikbaar bent voor bemiddeling. Kijk hiervoor bij contact.

Wat is mijn Agros?

Op het moment dat je via Agros verloond gaat worden, bieden wij je de mogelijkheid om je loonstroken en je jaaropgave digitaal in te zien. Een Agros-uitzendmedewerker of Agros-gedetacheerde ontvangt hiervoor een persoonlijk account met beveiligde inlogcodes.